آخرین اخبار
کد مطلب: 146603
پيشنهاد رشوه مقام دولتي به نماينده مجلس در ماجراي فولاد!/ ابقاي مديرعامل بازنشسته فولاد با دستور رئيس جمهور
تاریخ انتشار : 1400/02/04 13:54:14
نمایش : 785
نماينده مردم فلاورجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: يک مقام دولتي رده بالا به من گفت مدير عامل فولاد را برکنار نمي کنند؛ تو يک چيزي بگير و دست از سر فولاد بردار و کنار بکش!
به گزارش خبرنگار سلام لردگان  به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ افشاي فساد گسترده در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و رانت دولتي در اين مجموعه مسئله اي بود که دو سال پيش از سوي نمايندگان اصفهان در مجلس مطرح شد اما طرح اين مسئله واکنش هاي بسياري را از سوي مقامات دولتي به همراه داشت.

سيد ناصر موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان از جمله کساني بود که نسبت به فساد در فولاد مبارکه دست به افشاگري زد وي با انتشار اسنادي از رانت دولتي در اين مجموعه نشان داد که در انتساب مديرعامل اين مجموعه تخلفات محرزي رخ داده است وي امضا قرارداد پژوهشي فولاد با دانشگاهي که رياست آن بر عهده همسر محمود واعظي رئيس دفتر رئيس جمهور است را فاش کرد اگرچه واعظي نسبت به اين افشاگري واکنش سريعي نشان داد اما نماينده فلاورجان اعلام کرد که تمام مستندات اين قرارداد موجود است.

با درخواست نمايندگان مجلس تحقيق و تفحص از مجتمع فولاد که مجتمعي گسترده در شهرهاي مختلف کشور است کليد خورد اما فشار دولت بري لغو اين تحقيق و تفحص مسئله ديگري بود که شک نمايندگان  را نسبت به وجود رانت گسترده دولتي در اين مجموعه به يقين تبديل کرد. با وجود آنکه ديوان محاسبات و سازمان بازرسي بر وجود رانت و فساد در اين مجتمع صحه گذاشته اند اما صدا و سيما در اقدامي عجيب نسبت به فعاليت هاي اين مجتمع تبليغات گسترده اي انجام داد  اين اقدام تعجب برانگيز اما با واکنش نماينده فلاورجان مواجه شده وي مي گويد صدا و سيما زماني با پولي که از پديده شانديز گرفته بود تبليغ اين مجموعه را کرد و مردم را بيچاره کرد و امروز نوبت آن شده تا با تبليغ براي فولاد مبارکه چشمش را به روي بيت المال بسته و مردم را بيچاره کند.

صدا و سيما کاري ندارد که ماجراي فساد در فولاد به کجا مي رسد/به خاطر پول تن به هر کاري مي دهند

«سيد ناصر موسوي لارگاني»، نماينده مردم فلاورجان در گفت وگو با خبرنگار سياسي در تازه ترين اظهاراتش با اشاره به اينکه  بيش از 2 سال است که به عنوان نماينده مردم پيگير موضوع فساد درفولاد مبارکه هستيم گفت: در ماه هاي اول موضوع فقط عدم به کارگيري بازنشستگان و اجرا نکردن قانون مجلس بود؛ در اين مجموعه فردي که متعهد و امتحان پس داده بود و سالها به صنعت کشور خدمت کرده و در دنيا به عنوان يک صنعت گر شنخته مي شد را از مديرعاملي مجتمع فولاد برداشتند و فردي را که پرونده فساد او در شهرداري اصفهان در دولت اصلاح هنوز هم باز و در جريان است به جاي او جايگرين کردند.

وي با اشاره به اينکه مجتمع فولاد منبع عظيم پول و سرمايه است ادامه داد: فولاد هرمزگان، فولاد صبا، سفيد دشت چهارمحال بختياري از جمله بخش هاي مجموعه فولاد مبارکه است که در مجموع به 10 شرکت بزرگ مي رسد اين يعني مجتمع عظيمي سرشار از پول که برخي را به طمع انداخته است.

نماينده مردم فلاورجان با اشاره به اينکه ديوان محاسبات مجلس و دادستان وقت نامه اي زد که مديرعامل فاسد فولاد بازنشسته است و بايد برکنار شود عنوان کرد: مراجع قانوني اعلام کردند که فولاد مبارکه مشمول قانون عدم به کارگيري بازنشستگان مي شود.

موسوي لارگاني با بيان اينکه 20 در صد مجتمع فولاد سهام ايميدرو است گفت: هيئت مديره فولاد از سوي ايميدرو انتخاب مي شوند، ايميدرو نامه زد و گفت چون اين فرد بازنشسته است بايد برکنار شود، نامه هاي تامين اجتماعي هم موجود است که اعلام کرده وي بازنشسته است و بايد برکنار شود.

وي با اشاره به اينکه اين روزها شاهديم که با وجود تمام مستندات نسبت به فساد و تخلف در مجتمع فولاد صدا و سيما در حال تبليغ از فعاليت هاي مجتمع فولاد است گفت: صدا و سيما کاري ندارد به اينکه اين فساد به کجا مي انجامد يا پيگيري آن چه نتيجه اي خواهد داشت؛ پول مي گيرد تبليغ مي کند همانطور که درباره پديده شانديز پول گرفت تبليغ کرد و  باعث بيچاره شدن مردم شد.

نماينده فلاورجان با بيان اينکه پنج ماه پيش مصاحبه اي درخصوص فولاد انجام دادم و راديو ايران بعد از پنج ماه از اين مصاحبه امروز استفاده کرده تا در يک تماس تلفني مديرعامل فولاد پاسخ من را بدهد گفت: من از تهيه کننده برنامه راديو سوال دارم کسي که در راديو و تلويزيون پول اين نظام را مي خورد چرا بايد با منافع ملت اينگونه رفتار کني؛ اگر قرار است مصاحبه اي انجام شود بايد دو طرف با هم صحبت کنند نه اينکه صحبت پنج ماه قبل من را امروز پخش کنند و مديرعامل فاسد فولاد جواب آن را بدهد، البته من حرف هاي پنج ماه قبل خودم را قبول دارم و هنوز هم همان حرف ها را مي گويم.

موسوي لارگاني با اشاره به اينکه مديرعامل فاسد فولاد در اين گفتگو ادعا کرده که بازنشسته نيستم ادامه داد: گفته است در سال 97 به تامين اجتماعي نامه زدم که مستمري بازنشستگي من قطع شود و بيمه من برقرار شود؛ در ايران چند نفر مي توانند اين کار را انجام دهند، چند نفر اين رانت را دارند که بتوانند دوباره برگردند سر کار چرا بايد يک فردي با رانت کساني که از فولاد استفاده مي کنند اين امکان را داشته باشد.

عضو هيئت رئيسه مجلس با اشاره به تناقض گويي مديرعامل فولاد ادامه داد: هر جا لازم باشد مي گويد بازنشسته نيستم و هر جا که بازنشستگي وي بر اساس قانون محرز مي شود مي گويد مجموعه فولاد خصوصي است و من مي توانم به عنوان يک بازنشسته در اين مجموعه فعاليت کنم؛ اما سوال اينجاست اگر فولاد بخش خصوصي است چرا هيئت مديره آن را وزير صمت و ايميدرو منصوب مي کند؛ 20 درصد سهام فولاد متعلق به ايميدرو، 30 درصد متعلق به سهام عدالت، 15 درصد متعلق به بانک دولتي مهر اقتصاد است پس بالاي 51 درصد آن دولتي است.

براي رد گم کردن و انحراف در پرونده من را متهم مي کنند

وي با اشاره به اينکه صدا و سيما چرا براي پول تن به هر کاري مي دهد گفت: حداقل يک مورد تخلفات اين مديرعامل فاسد که سازمان بازرسي کل کشور اعلام کرده اين است که وي در زمينه خريد الکترود براي مجتمع فولاد 27 ميليون يورو به بيت المال خسارت وارد کرده است بعد صدا و سيما در شرايطي که مجلس به تخلفات اين مجتمع ورود کرده و تحقيق و تفحص گذاشته است، لحظه به لحظه تبليغ فولاد را پخش مي کند؛ جاي تاسف دارد از عملکرد فردي که فساد اقتصادي او محرز شده است دفاع و تبليغ کنند.

موسوي لارگاني با اشاره به اينکه برخي مدعي شدند که من به دنبال رانت و بهره برداري از فولاد هستم تصريح کرد: مستندات بسياري دارم که افرادي آمدند و گفتند حاضريم وساطت کنيم در شهرستان فلاورجان پروژه هاي چند ميلياردي افتتاح کنند و در عوض تو دست از پيگيري موضوع فولاد برداري؛ اخيرا يک مقام رده بالاي کشور به من گفته اين فرد را از مديريت فولاد برنمي دارند تو يک چيزي بگير دست از سر فولاد بردار اگر اين فساد نيست پس نامش چيست؟

نماينده مردم فلاورجان گفت: اگر من دنبال اين بودم که چيزي از فولاد بگيرم راحت مي توانستم اما من دنبال رانت نيستم، براي رد گم کردن و انحراف ذهن ها مواردي اين گونه مطرح مي کنند.

اين نماينده مجلس با اشاره به اينکه بارها گفتم در اصفهان چندين دانشگاه وجود دارد ادامه داد: دانشگاه صنعتي اصفهان جز دانشگاه هاي مادر است، دانشگاه نجف آباد 26 هزار دانشجو دارد و در عين حال چندين دانشگاه ديگر در اصفهان هست اما چرا با دانشگاهي قرارداد بستند که همسر آقاي واعظي در آن رئيس است يا آقاي آخوندي آنجا استاد است.

موسوي لارگاني با بيان اينکه آقاي رئيس جمهور امضا کرده است که يک فاسد بايد مدير بماند و دليل آورده که اين مجموعه خصوصي است گفت: آقاي روحاني شما چه کاره بخش خصوصي هستيد؟؛ اگر بخش خصوصي است به شما مربوط نيست و اگر دولتي است سازمان بازرسي به وزير صمت نامه زده و اعلام کرده که اين فرد هم تخلفات متعدد دارد و هم اينکه بازنشسته است و قانون بازنشستگي شامل حال فولاد مي شود چرا دستور سازمان بازرسي اجرا نمي شود.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس